I. Curentul INTERFERENȚIAL

Această formă de curent este procedura esențială de fizioterapie care crează excitații electrice localizate în interiorul unei zone prestabilite a corpului, prin amestecul care rezultă din încrucișarea a doi curenți sinusoidali de medie frecventa.

Curentul interferențial este des aplicat în tratamentul de recuperare deoarece este o procedură foarte ușor de suportat, care poate fi efectuată chiar și în cazul durerilor intense. Procedura de fizioterapie este una foarte plăcută, electrozii făcând un masaj intens și vibratoriu.

Efectele cele mai des întâlnite și de dorit ale aplicării curentului interferențial sunt:

• Excitomotor pe musculatura striata și netedă;
  • Decontracturant;
  • Vasculotrofic și hiperemiant;
  • Resorbtiv;
  • Analgezic;

III. Curentul DIADINAMIC

Fizioterapia ce folosește curentul diadinamic face parte din categoria terapiilor prin curenți alternativi de joasă frecvență. Există mai multe tipuri de curenți diadinamici, aplicarea acestora realizându-se în funcție de efectul necesar terapiei.

Indicații:

• Zonele patologice inflamatorii și degenerative;
  • Testarea zonelor mialgene;
  • Electrostimularea țesuturilor ligamentare;
  • Sindrom simpatic, tulburări circulatorii, spasmoliza (contracturi musculare neregulate dureroase);
  • Tulburări trofice, artroze, artrite, osteocondilite, tulburări circulatorii, nevralgii ale zonei craniene;
  • Paralizii flasce și excitații faradice;
  • Combaterea algiilor (durerilor): în patologia aferentă zonei intestinale, abdominale, ginecologice;
  • Paralizii flasce cu reacție degenerativă avansată: tratamentul intinderilor tendinomusculare;
  • Pareze: excitabilitate faradica, mialgii, lumbago, torticolis, nevralgii;
  • Paralizii flasce cu reacții degenerative moderate;
  • Tratament post-chirurgical: mobilizarea articulațiilor, terapie de motilitate, deformații, contuzii, periartrite, nevralgii;

V. Curentul TRABERT

Trabert-ul este un curent de ultrastimulare. Are ca efect analgezia pronunțată și hiperemia (creșterea circulației sanguine localizate). Durata tratamentului este de 15-20 minute, cu creștere treptată a intensității. Atât curentul diadinamic, cât și curentul Trabert determină o puternică senzație, cu aspect vibrator. Efectele care determin[ scăderea intensității durerii se explică tocmai prin această senzație.

Indicații:

• Radiculopatii-hernii de disc, cele mai comune fiind lombare și cervicale;
  • Artroze;
  • Mialgii (dureri musculare);
  • Periartrită;
  • Spondilita;
  • Stări posttraumatice (contuzii, entorse, luxații, întinderi ligamentare);
BTL 4000 Premium

ELECTROTERAPIA

Electroterapia este o metodă dovedită și extrem de eficientă în controlul durerii și stimulării musculare.

BTL lider mondial în aparatură de recuperare oferă cele mai avansate dispozitive de electroterapie disponibile pe piață, având o gamă variată de forme de curent de medie și joasă frecvență. Protocoalele terapeutice presetate și îndelung cercetate în laboratoarele internaționale asigură cea mai eficientă și ușoară terapie pentru toate tipurile de afecțiuni din sfera medicinei de recuperare.

Echipamentul disponibil în clinică noastră folosește următoarele tipuri de curenți: galvanic, diadinamic, Trabert, faradic, neofaradic, impulsuri de stimulare, impulsuri exponențiale cu creștere, impulsuri rectangulare, impulsuri combinate, TENS, simetric, asimetric, alternant, NPHV, secvențe, interferență de 2 poli, interferență de 4 poli. Astfel combina de electrostimulare BTL devine cea mai completă unitate de electrostimulare la nivel mondial.

II. TENS

Cea mai comună formă de electrostimulare este stimularea electrică transcutanată a nervilor sau TENS. Terapeutul care administrează tratamentul poate ajusta intensitatea energiei electice care acționează prin electrozi în funcție de nivelul de confort și tipul de tratament adecvat pentru pacient, prin intermediul unui ecran al aparatului TENS.

Stimulii electrici utilizați în perimetrul acestui gen de fizioterapie se apropie mult prin forma lor de stimuli biologici, natural eliberați de celulă nervoasă.

TENS (stimularea nervoasă electrică transcutanată) este metoda netraumatizantă de combatere a stărilor dureroase acute și cronice utilizând curenți de joasă frecvență cu impulsuri dreptunghiulare, furnizați prin intermediul unor electrozi aplicați la nivelul pielii pacienților.

Indicații ale neurostimularii transcutante:

• Reumatismul cronic degenerativ cu diverse localizări și stadii evolutive;
  • Durerile din afectțiunile neurologice;
  • Nevralgiile postherpetice;
  • Durerile fantomă dupa amputația membrelor;
  • Durerile postanestezie;
  • Sindroamele dureroase acute si cronice postoperatorii;
  • Cicatricele;

IV. Curentul GALVANIC

Galvanizarea sau curentul galvanic este o formă de curent continuu care circulă dinspre polul negativ (-) către polul pozitiv (+). Acesta are un efect termic constant, prin încălzirea tegumentelor. Intensitatea curentului poate varia crescând de la valoarea zero a intensităţii până la un anumit nivel (curent continuu ascendent) sau descrescând spre zero (curent continuu descendent).

Indicațiile curentului galvanic:

• Bolile reumatismale degenerative (boală artrozica);
  • Reumatismul țesutului moale: periartrita, epicondilite, tendinite, bursite;
  • Patologia posttraumatică însoțită de edeme locale, hematoame, algoneurodistrofii, redori articulare postimobilizari;
  • Patologia sistemului nervos: Sindromul de neuron motor periferic cu pareze de membre, faciale sau de sfinctere a organelor interne;
  • Sindrom de neuron motor central de diferite etiologii (hemipareze, tetrapareze, parapareze);
  • Afecțiuni ale organelor de simt: Crioparestezii funcționale ale segmentelor periferice;
  • Situații de stres, astenii nervoase și de suprasolicitare, durere somatică corticalizata;
  • Afecțiuni dermatologice: acnee, cicatrice cheloida, epidermofitii, ulcere tegumentare atone, sclerodermie;

BTL 4000 Premium

Cea mai avansată tehnologie din domeniu
Noua gamă BTL-4000 reprezintă un sistem de fizioterapie avansat care include toate cele 4 module terapeutice: electroterapie, ultrasunete, laser și magnetoterapie. Parametrii superiori și spectrul larg de aplicatori și accesorii fac ca această gamă să fie alegerea ideală pentru orice cabinet medical modern.
În timpul dezvoltării lor, toate eforturile s-au concentrat pe proiectarea celui mai avansat sistem tehnologic pentru fizioterapie; un sistem care ar fi confortabil de utilizat, ușor de operat, în același timp oferind cele mai bune rezultate și cei mai buni parametri disponibili.

Revoluționarul HandsFree Sono® este singurul de acest gen din clasa lui: un aplicator fără operator care economisește timpul și reduce oboseala terapeuţilor, făcând, în același timp, terapia mai eficientă.

Cea mai avansată tehnologie din domeniu– BTL România